GRADO: PRIMERO BÀSICO SECCIÒN: A -
ÀREA: COMUNICACIÒN Y LENGUAJE SUBÀREA: IDIOMA EXTRANJERO -INGLÈS 1-
H HOJA DE TRABAJO. NO. 02 TERCERA UNIDAD CICLO 2025
DOCENTE: PEM NORMA RODRÌGUEZ
CONTENIDO: The Alphabet, What`s this ? What`s that ?
.
THE ALPHABET (El alfabeto) 10 puntos.
Existen veintiséis letras en el alfabeto inglés. La pronunciación del nombre de cada letra se indica en el paréntesis.
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R
(ei) (bi) (si) (di) (i) (ef) (yi) (eich) (ai) (yei) (kei) (el) (em) (en) (ou) (pi) (kiu) (ar)
S T U V W X Y Z
(es) (ti) (yu) (vi) (dabliu) (eks) (wai) (zi)
Exercise: Escribir cinco veces el alfabeto en una hoja, y repite la pronunciación mientras lo escribe.
WHAT`S THIS ? ¿Què es esto? WHAT`S THAT ? ¿Què es eso ? 10 puntos.
Instrucciòn: Ilustre con un recorte la palabra que está entre paréntesis. NO DIBUJO. Vea el ejemplo cero.
Escriba las preguntas, pegue el recorte y escriba las respectivas respuestas en SU CUADERNO.
0. What`s this ? ( PENCIL ) It`S a pencil. (Es un làpiz )
Nota: el objeto està cerca del hablante.
1. What`s this ? (book) It`s a book.
2. What`s this ? (desk ) It`s a desk.
3. What`s this ? (eraser) It`s an eraser.
4. What`s this ? (exercise) It`s an exercise.
5. What`s this ? (notebook) It`s a notebook.
0. What`s that ? (apple) ---------------/ It`s an apple. (Es una manzana)
Nota: El objeto está lejos del hablante.
1. What`s that ? (map) It`s a map.
2. What^s that ? (picture) It`s a picture.
3. What`s that? (umbrella) It`s an umbrella.
4. What`s that? (window) It`s a window
5. What`s that ? (door) It`s a door.
HOJA DE TRABAJO NO. 02 - TERCERA UNIDAD - 2025
LISTADO DE COTEJO THE ALPHABET - WHAT`S THIS ? WHAT`S THAT ?
GRADO: SEGUNDO BÀSICO Secciòn: A- ÀREA: COMUNICACIÒN Y LENGUAJE SUBÀREA: IDIOMA EXTRANJERO -INGLÈS 2-
HOJA DE TRABAJO. NO. 02 TERCERA UNIDAD CICLO 2025 DOCENTE: PEM NORMA RODRÌGUEZ
MODALIDAD A DISTANCIA
CONTENIDO : WHO AND THE PRESENT TENSE WITH ING and VOCABULARY
WHO AND THE PRESENT TENSE WITH “ING”
Instructions: copie el tema en su cuaderno. Realice el ejercicio del inciso D. en su cuaderno.
SUBJECT (Sujeto) AUXILIARY VERB PRINCIPAL VERB (ing) COMPLEMENT (complemento)
(TO BE)
Who `s answering the telephone? (¿Quièn responde el telèfono ?)
George is answering the telephone. (Jorge respond eel telèfono?)
Who `s writing letters ? (¿Quièn escribe cartas ? )
The girls are writing letters. (las chicas escriben cartas.)
A. El orden de las palabras en una pregunta con el sujeto WHO es el mismo que se usa en la respuesta: Sujeto, verbo, complemento.
B. Como sujeto, WHO se usa siempre con la tercea persona singular del verbo. La respuesta puede ser singular o plural, en cualquiera de las tres personas, en la tercera persona, el sujeto debe ser un nombre, y no un pronombre.
C. Haga preguntas con WHO , usando el presente en ING de distintos verbos. Use las siguientes palabras como complemento y conteste las preguntas.
D. Los ejercicios los trabaja en SU CUADERNO.
Example: the radio Who`s listening the radio? ¿Quièn està escuchando el radio ?
Mrs. Lee is listening the radio. La señora Lee està escuchando el radio.
1. The words
2. The window
3. The lesson
4. A letter
5. The homework
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
VOCABULARY
Instruction: Ilustre el siguiente vocabulario con recortes en SU CUADERNO.
1. Boy muchacho 6. Lunch almuerzo
2. Breakfast desayuno 7. Newspaper periòdico
3. Dinner comida 8. Radio radio
4. Get up levantarse 9. Rest descansar
5. Girl muchacha 10. Go to bed acostarse
GRADO: TERCERO BÀSICO sección : A ÀREA: COMUNICACIÒN Y LENGUAJE SUBÀREA: IDIOMA EXTRANJERO -INGLÈS 3-
HOJA DE TRABAJO. NO.02 TERCERA UNIDAD CICLO 2025
DOCENTE: PEM NORMA RODRÌGUEZ
CONTENIDO: VOCABULARY AND TRANSLATION
VOCABULARY )
1. About acerca de 18. Helen Elena 34. Roommate compañero (a)
2. Address dirección 19. Hello hola de cuarto
3. Also también 20. High school escuela 35. See ver
4. American norteamericano secundiaria 36. Some alguno (s)
5. Ann Ana 21. How long ? cuànto tiempo? 37. Spend pasar
6. Call llamar 22. Husband esposo 38. Spot mancha
7. City ciudad 23. Impresión impresión 39. Spot manchado
8. Country país 24. Introduce presentar 40. State estado
9. Dawson (apellido) 25. Invite invitar 41. Thomas (Tom) Tomàs
10. Engineering ingeniería 26. Kind amable 42. Tomorrow mañana
11. Far lejos 27. Like como 43. Tonight esta noche
12. Fast rápidamente 28. Need necesitar 44. Too tambièn
13. Friend amigo (a) 29. Next pròximo 45. University universidad
14. Friendly amistoto 30. Nice simpàtico 46. Weekend fin de semana
15. From de 31. Other otro 47. Welcome bienvenido
16. Graduate postgraduado 32. People gente, personas 48. Whose ? ¿de quién¿?
17. Happy contento 33. Robert (Bob) Roberto 49. Wife esposa
Instrucciòn: en SU CUADERNO copia (5) veces todo el vocabulario. En inglés y su significado.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TRANSLATION (TRADUCCIÒN)
***FROM CITY TO SUBURB ***
Do the Dawsons live in the city ? Yes, they do. They live on Thirteenth Street. They live at 756 Thirteenth Street.
Do they own their home ? No, they don`t. They`re renting their house now. But they`re going to buy a house very soon.
Are they going to buy a house in the city ? No, they aren`t. They prefer to live in a suburb.
Why? Is a suburb more quiet ? Yes, it is. They also like the new houses in the suburbs.
When are they going to move ? They`re going to move next month.
INSTRUCCIÒN. Copia el tema en Inglès y su traducciòn al español y lo realiza en hoja bond. Lo identifica bien y lo envia al C.E. del curso.
BIBLIOGRAFÌA: LET`S LEARN ENGLISH. Curso para principiantes Ediciòn Completa. Audrey L. Wright, James H. McGillivray.
GRADO: CUARTO BACHILLERATO. SECCIÒN A SUBÀREA: IDIOMA EXTRANJERO -INGLÈS TÈCNICO-
HOJA DE TRABAJO. NO. 02 TERCERA UNIDAD CICLO 2025
DOCENTE: PEM NORMA RODRÌGUEZ
CONTENIDO: THE NEGATIVE IMPERATIVE, and The simple past tense of Regular Verbs (El pretèrito)
THE NEGATIVE IMPERATIVE
Instrucciones: Copia los temas en su cuaderno, los ejercicios y el listado de cotejo.
A. Don`t wait for him (No espere por èl) Please don`t wait for him (Por favor no lo espere).
Don`t forget your ticket (No olvide su billete) Please don`t forget your ticket. (Por favor no olvide su billete).
Let`s not wait for him. (No lo esperemos).
Let`s not forget pur tickets. (No olvidemos nuestros billetes).
B. El IMPERATIVO NEGATIVO se forma usando la palabra “don`t” delante de la forma sencilla del verbo. La forma cortès es “please don`t”.
C. En la negación, “let`s” se convierte en “ let`s not “ delante de la forma sencilla del verbo.
D. EXERCISES: Repita los siguientes “mandatos” en la forma negativa y en la forma de cortesìa. Vea el ejemplo:
Example: walk on the grass. Don`t walk on the grass. (No caminar sobre la grama)
Please don`t walk on the grass. (Por favor no caminar sobre la grama ).
1. Copy these words. 6. Listen to those students.
2. Erase the blackboard 7. Talk with your friends.
3. Open your books now. 8. Wait for me.
4. Do your homework now. 9. Sit in that chair.
5. Write in your books. 10. Read your letter now.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
THE SIMPLE PAST TENSE OF REGULAR VERBS (El pretèrito)
A. Sentences.
I walked to the game yesterday. ( Caminè al juego ayer )
You preferred to go in your car. ( Preferiste ir en tu carro).
Tom arrived fifteen minutes early. (Tom llegò quince minutos antes.)
He studied the rules of the game. (Estudiò las reglas del juego ).
It started at two o`clock sharp. (Empezò a las dos en punto )
It ended at four-thirty. (Terminò a las cuatro y media).
We liked our seats in the center. (Nos gustaron nuestros asientos en el centro).
The two teams played very well. (Los dos equipos jugaron muy bien).
B. El pretèrito indica una acción acabada en un tiempo definido del pasado.
C. El pretèrito de los verbos regulares se forma añadiendo “ed” a la forma sencilla del verbo. Es igual con todas las personas.
Example: walk - walked I (you, he, she, we, they) walked El pasado es igual en todos los sujetos.
1. Si el verbo termina en “e” , se añade sólo la letra “d”. Ejemplo: like, liked - arrive , arrived
2. Si el verbo termina en “y” precedida de una consonante, se cambia la “y” a “i” antes de “ed”. Example: study, studied.
No se aplica en play, played. .
3. Si el verbo termina en una sola consonante precedida de una sola vocal, y si la última sìlaba se acentúa, se dobla la consonante final y se añade “ed”. Example: prefer, preferred
D. Escribir cada oraciòn, usando el tiempo pasado simple del verbo. Ver el ejemplo.
Example: My sister (graduate) from high school last year.
My sister graduated from high school last year.
1. The Dawsons (live) in the city last year.
2. They (move) to the suburbs in the fall.
3. Tom (visit) Bill and his family last weekend.
4. The boys (arrive) for dinner on Friday.
5. Bill (introduce) Tom to his family.
6. It (rain) there on Saturday afternoon.
7. The (listen) to the game on the radio.
8. The teacher (explain) the past tense in our last class.
9. We (pronounce) the new words and (repeat) the examples.
10. We (copy) some sentences from the blackboard.
QUINTO BACHILLERATO DE CIENCIAS Y LETRAS EN COMPUTACIÒN.
ÀREA: COMUNICACIÒN Y LENGUAJE SUBÀREA: IDIOMA EXTRANJERO -INGLÈS TÈCNICO-
DOCENTE: PEM NORMA RODRÌGUEZ
CONTENIDO: Vocabulary, Translate.
Instrucciones: Los dos temas y ejercicios lo escriben en su cuaderno.
VOCABULARY ( 10 puntos )
1. Again otra vez 15. Downstairs abajo 29. Reason razòn
2. Ago hace 16. Funny divertido 30. Recently recientemente
3. Any cualquier 17. Hear oir 31. Serious serio
4. Art arte 18. Heating calefacción 32. Show representaciòn
5. Art gallery galería de arte 19. Honeymoon luna de miel 33. Smith (apellido)
6. As…as tan…como 20. Indoors adentro 34. Snow nevar
7. Balcony balcòn 21. James (Jim) Jaime 35. Song canciòn
8. Ballet ballet 22. Leisure time ratos de ocio 36. Special especial
9. Better mejor 23. Music música 37. Stay quedarse
10. Broadcast radioemisión 24. Musical comedy zarzuela 38. Symphony sinfonìa
11. Building edificio 25. New York Nueva York 39. Than que
12. Central central 26. Only único 40. Theater teatro
13. Concert concierto 27. Opera òpera 41. Time hora
14. District distrito 28. Program programa 42. Week semana
Instructions: copy these words in English and Spanish in YOUR NOTEBOOK. . Five times. .
TRANSLATION (TRADUCCIÒN)
LET`S TAKE A TRIP
A.
May third! What a beautiful spring day! Yes, it`s nice after the rain -sixty-five degrees.
Look at the green grass and the new leaves on the trees. And listen to the birds. They`re back from the South.
Spring is my favorite season. It is yours ? I like it, but I prefer summer. It`s really warm then.
B.
How long has Mr. Dawson worked for that insurance company ? He`s worked there for many years, since 2005.
How long have the Dawsons lived in the suburbs ? They`ve lived there for seven months since last October.
How long has Ann studied Spanish ? She`s studied Spanish for two years, since 2020.
C.
Have the Dawsons been to New York recently ? No, they haven`t been there for a long time, not since 2018.
Have they bought a new car this year ? No, they haven`t bought one for three years, not since 2019.
Have they driven their car very much ? Yes, they have. They`ve taken a lot of trips in it.
Do American like to travel ? Yes, they do. They go by plane and by boat, by train and by bus, but more often by car.